wtorek, 16 listopada 2010

Zalane!

Cześć!
Od dziś krewetkarium stoi zalane. Wrzucam kilka zdjęć z całego procesu i własne komentarze do produktów, które wykorzystam/ałem przy jego zakładaniu.

Tak prezentują się wszystkie produkty, (może nie wszystkie?), którymi posłużę się przy pielęgnacji zbiornika i jego mieszkańców. Na przestrzeni kilku miesięcy zebrało się trochę tego "stafu", który teraz okaże się najbardziej użyteczny.



Na pierwszy ognień poszły podkłady firmy Mosura. Old Sea Mud Powder - minerały dla krewetek, oraz BT-9 - kolonie bakterii nitryfikacyjnych i denitryfikacyjnych. Tutaj pojawiają się pewne uwagi. Jak do dozowania BT-9 nie mam zastrzeżeń, preparat jest baaaardzo wydajny. Wystarczy na ok. 20 000 litrów wody. Tak już użycie/wydajność OSMP przy starcie zbiornika, szczególnie w moim przypadku (60x30cm), z założenia producenta powinno pochłonąć całą buteleczkę proszku, którą należy rozsypać pod podłożem. Takie zastosowanie gwarantuje mam 6 miesięcy spokoju. Ok. Ale za jakie pieniądze?! W moim przypadku ograniczyłem się do 2/3 buteleczki, reszta "pójdzie" do wody. Bakterii rozsypałem ok. 3-4 płaskie łyżeczki, do tego jedna wsypana do kolumny wody. Druga sprawa. W momencie gdy akwarystyka, a właściwie jej komercyjna strona, przeżywa rozkwit i wysyp butikowych producentów, a za nimi ich niemniej butikowych produktów, Mosura wypada blado. Nie śmiem nawet podważać jakości ich produktów, ale opakowanie...proszę! Wygląda jak zabrane sprzedawcy z bazaru. Lichy plastik, buteleczka wytłoczona na kolanie, a nadruk niechlujny. Koniec końców, ważne by produkt się sprawdził, prawda? ;> Teraz...ZDJĘCIA!





Podłoże. Po pierwsze - MADE IN JAPAN!!! Dla mnie to ważne. Co za tym idzie? Opakowanie: gruba folia, szczelnie zapakowane, na górnej części opakowania nacięcia do otwierania worka bez użycia dodatkowych przyborów - praktyczny szczegół. ADA, Aqua Art nie mogą się równać z opakowanie EBI-GOLD. Kolor: bardzo ciemny, niemal idealnie czarny. Granulki: na oko, żadnej uszkodzone, równe, małych rozmiarów, coś koło powder`ka ADA`y. Efektywność: ocenię za kila dni/tygodni/miesięcy. Cena: konkurencyjna lub przynajmniej porównywalna dla: ADA, Aqua Art, Shirakura, Nature Soil itp. ZDJĘCIA!









Jak widać na pierwszym zdjęciu, skusiłem się jeszcze na uzdatniacz "krewetkowy" JBL`a. Z lenistwa kupiłem testy paskowe, choć zaczynam tego żałować. Ciężko coś konkretnie z nich odczytać. Do tego minerały dla krewetek z serii NANO. Z tej samej serii nawóz dla mchów. Witaminy - Atvitol i pokarmy dla krewetek/krabów: Sera, JBL, Hikari. Czas pokaże na ile profesjonalnie zabrałem się za ten projekt, i ile to wszystko jest warte. Miłej lektury i oglądania.
Pzdr.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz